Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Уплата ЕСВ предпринимателями за себя

Путеводитель по разделу. Налогообложение выплат физлицам (зарплата, подряд). Всё об ЕСВ. Индексация заработной платы.

Модератор: ФЛ7

UNREAD_POST Печкин » 09 дек 2010, 16:57

Об уплате ЕСВ предпринимателя на общей системе см. в ветке: http://buhforum.com/viewforum.php?f=8
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST ФЛ7 » 10 дек 2010, 04:05

Здесь тоже найдете http://www.buhforum.com/viewtopic.php?f=27&t=86
Аватар пользователя
ФЛ7
 
Сообщений: 211
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 01:05
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 70 раз.

UNREAD_POST налоговик » 22 дек 2011, 16:49

Об упрощенцах-пенсионерах

Пенсионный фонд Украины
письмо
от 30.11.2011 г. № 26909/03-20

Согласно статье 12 Закона Украины "О сборе и учете единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование" (далее – Закон) Пенсионный фонд в соответствии с возложенными на него задачами предоставляет разъяснения по вопросам применения законодательства о сборе и ведении учета единого взноса.
Единый взнос не входит в систему налогообложения. Налоговое законодательство не регулирует порядок начисления, исчисления и уплаты единого взноса. Порядок начисления, исчисления и уплаты единого взноса определяется исключительно Законом и принятыми в соответствии с ним нормативно-правовыми актами (часть вторая статьи 8 Закона).
Физические лица – предприниматели, находящиеся на упрощенной системе налогообложения (единый налог, фиксированный налог), начисляют и уплачивают единый взнос в размере 34,7 процента сумм, которые определяются такими плательщиками самостоятельно для себя и членов семьи, принимающих участие в осуществлении
ими предпринимательской деятельности, но не более максимальной величины базы начисления единого взноса, установленной данным Законом. При этом сумма единого взноса не может быть менее размера минимального страхового взноса за каждое лицо.
Вместе с тем в соответствии с частью четвертой статьи 4 Закона (статья 4 Закона дополнена частью четвертой согласно Закону № 3609-VI от 07.07.2011) физические лица – предприниматели, избравшие упрощенную систему налогообложения, освобождаются от уплаты за себя единого взноса, если они являются пенсионерами по возрасту или инвалидами и получают в соответствии с законом пенсию или социальную помощь. Такие лица могут быть плательщиками единого взноса исключительно при условии их добровольного участия в системе общеобязательного государственного социального страхования.
Директор департамента
поступления доходов
В. Литвиненко
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5776
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 835 раз.
Поблагодарили: 2637 раз.

UNREAD_POST Печкин » 02 фев 2012, 17:32

С сайта Кабмина новость:

"Спрощенці" зможуть сплачувати єдиний внесок до Пенсійного фонду щоквартально


01.02.2012 | 17:29
ПРЕС-СЛУЖБА МІНІСТЕРСТВА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ

Кабінет Міністрів України затвердив проект закону „Про внесення змін до статей 9 і 25 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”. Законопроект на засіданні Уряду 1 лютого представив Віце-прем’єр-міністр України – Міністр соціальної політики Сергій Тігіпко.
Законопроектом, зокрема, встановлюється, що фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, сплачуватимуть єдиний внесок до Пенсійного фонду щоквартально. На переконання Мінсоцполітики, це дасть змогу забезпечити ритмічне надходження коштів до Пенсійного фонду та зменшити суми позички із державного бюджету протягом року. При цьому пропонується залишити незмінною періодичність подання звітності для цієї категорії платників - один раз на рік. Як відомо, на сьогодні зазначені платники сплачують єдиний внесок один раз на рік.
Крім того, будуть уніфіковані з нормами Податкового кодексу строки сплати єдиного внеску для підприємців, які знаходяться на загальній системі оподаткування, та для самозайнятих осіб (адвокатів, нотаріусів та інших).
Оскільки, ці особи сплачують єдиний внесок із сум доходу, який визначається ними в податковій звітності, то даним законопроектом пропонується встановити для них строк сплати єдиного внеску, який настає після спливу граничних строків подання податкової звітності про доходи фізичних осіб (відповідно через 40 календарних днів після закінчення року та до 1 травня наступного року). На сьогодні законодавством визначено, що такі платники сплачують єдиний внесок один раз на рік не пізніше 20 числа місяця, що настає за звітним роком, тобто до подання податкової звітності.


Вопросы: "Як відомо" кому, и для кого "сьогодні законодавством визначено"?

Інструкція
про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування
 

...
4.5.2. Платники, визначені підпунктом 2.1.3 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, за себе та членів своїх сімей, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, сплачують єдиний внесок протягом року до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада у вигляді авансових платежів в розмірі 25 відсотків річної суми єдиного внеску, обчисленої від суми, визначеної податковими органами для сплати авансових сум податку на доходи фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності.
...

4.6. Обчислення і строки сплати єдиного внеску платниками, зазначеними у підпункті 2.1.3 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, які обрали спрощену систему оподаткування

4.6.1. Зазначена категорія платників самостійно обчислює для себе та членів своїх сімей, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, суму єдиного внеску, яка не може бути менше мінімального страхового внеску за кожну особу на місяць.

4.6.2. Платники сплачують єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа місяця, наступного за місяцем, за який він сплачується.

Суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

Базовим звітним періодом є календарний рік.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Мыша » 16 фев 2012, 08:28

Пенсионный фонд Украины
письмо
от 23.11.2011 г. № 25788/03-20

Пенсионный фонд Украины рассмотрел письмо относительно уплаты единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование физическим лицом — субъектом предпринимательской деятельности, избравшим упрошенную систему налогообложения и одновременно являющимся пенсионером, и сообщает.
В соответствии с частью четвертой статьи 4 Закона Украины «О сборе и учете единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование» (в редакции Закона Украины от 07.07.2011 г. № 3609-VI) физические лица — предприниматели, избравшие упрошенную систему налогообложения, освобождаются от уплаты за себя единого взноса, если они являются пенсионерами по возрасту или инвалидами и получают в соответствии с законом пенсию или социальную помощь. Такие лица могут быть плательщиками единого взноса исключительно при условии их добровольного участия в системе общеобязательного государственного социального страхования.
За наемных работников указанные лица уплачивают единый взнос на общеобязательное государственное социальное страхование на общих основаниях.
Первый заместитель Председателя правления
В. Кравчук
Аватар пользователя
Мыша
 
Сообщений: 944
Зарегистрирован: 07 июн 2011, 10:40
Благодарил (а): 288 раз.
Поблагодарили: 331 раз.

UNREAD_POST mahno » 22 авг 2013, 21:35

Как не платить ЕСВ в Пенсионный фонд предпринимателям-пенсионерам? Есть решение. Звоните: 050-524-64-11, Александр
mahno
 
Сообщений: 1
Зарегистрирован: 22 авг 2013, 21:24
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST VOA » 14 май 2014, 11:04

Не нашла тему про добровольную уплату ЕСВ, поэтому размещаю здесь.


07:05:2014 г.
З 1 травня 2014 року для осіб, які виявили бажання брати участь в одному з видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, змінено розмір єдиного внеску. Це стосується категорії осіб, зазначених в абзацах третьому - п’ятому частини першої статті 10 Закону України від 08 липня 2010 року №2464 „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування“.
Відповідні зміни передбачено Законом України „Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні“ від 27 березня 2014 року № 1166-VII, яким внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року №2464 „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування“.

Міндоходів і зборів
У вас нет доступа для просмотра вложений в этом сообщении.
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5376
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1850 раз.
Поблагодарили: 2100 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 07 май 2015, 09:52

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/42928289

У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 802/3844/14-а 25 лютого 2015 року
Вінницький апеляційний адміністративний суд


...суд не погоджується з застосованим відповідачем методом визначення суми чистого доходу отриманого платником податків в кожному конкретному місяці 2013 року із застосуванням показника середньомісячного оподатковуваного доходу відображеного у Податкової декларації про майновий стан та доходи за 2013 рік, оскільки вказаний метод не узгоджується із вимогами Закону України «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» враховуючи наступне.

У статтях 8, 9, 10 ПК України міститься вичерпний перелік податків і зборів, що справляються в Україні, і в цьому переліку немає Єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Тобто сфера дії ПК України не поширюється на правовідносини повязані із нарахуванням та сплатою єдиного внеску.

В силу ст. 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року № 2464-VІ визначено, що єдиний внесок не входить до системи оподаткування, а порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, і лише в частині адміністрування - ПК України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відносно механізму визначення розміру середньомісячного річного оподатковуваного доходу, то такий визначається відповідно до порядку встановленого Наказом Міндоходів України від 11.12.2013 року № 793 та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, і, відображається у додатку № 5 Податкової декларації про майновий стан та доходи.

Згідно з пунктом 164.1 статті 164 ПКУ чистий річний оподатковуваний дохід визначається відповідно до пункту 177.2 статті 177 ПКУ, а саме об'єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи -підприємця, та пункту 178.3 статті 178 ПКУ, згідно з яким оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.


Разом з тим, фізичні особи - підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, в обов'язковому порядку разом з Податковою декларацією подають додаток 5 до розділу III Податкової декларації.

Статтею 167.1 ПК України визначено, що розмір середньомісячного річного оподаткованого доходу розраховується як сума загальних місячних оподатковуваних доходів, зазначених в абзаці 1 цього пункту та поділена на кількість календарних місяців протягом яких платником податку було одержано такі доходи в податковому (звітному році) за який здійснюються декларування.

Водночас щомісячний чистий дохід, це величина яка, враховуючи положення Закону України «Про збір облік єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» вираховується платником податків самостійно, враховуючи при цьому щомісячні витати на придбання товару, витрати на здійснення підприємницької діяльності (оренда, податки придбання ТМЦ тощо) та доходів в ході реалізації робіт та послуг у кожному конкретному місяці на підставі первинних документів.

При цьому, відповідно до п. 4.1 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 09.09.2013 року № 454, звіт формується на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону нараховується єдиний внесок.

Підпунктом 4.5 пункту 4 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування встановлено, що обчислення і строки сплати єдиного внеску платниками, зазначеними у підпунктах 3 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 4 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції здійснюється на підставі даних річних податкових декларацій (річної звітності) та результатів перевірок діяльності таких осіб, що призвели до збільшення або зменшення розміру доходу, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

Проте, прив'язка порядку обчислення ЄСВ до даних річної декларації стоосується лише суми чистого річного оподаткованого доходу, що узгоджується із нормами п.164.1 ст. 164 ПК України та п.177.2 ст. 177 ПК України.

Такий висновок пов'язаний в тому числі із тим, що показник середньомісячного оподатковуваного доходу Декларації про доходи та майновий стан платника визначається математичним шляхом ділення суми чистого річного оподаткованого доходу на 12 календарних місяців, а щомісячний чистий дохід визначається у мінімальній та максимальній межі передбаченій Законом, на підставі первинних документів.

За змістом ч. 2 п. 4 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Відповідно до 4.4.2, 3 ст. 9 Закону, обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів , бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Таким чином, механізм нарахування середньомісячного річного оподаткованого доходу та щомісячного чистого доходу із нарахування суми єдиного внеску є різним, а саме розмір середньомісячного річного оподаткованого доходу розраховується математично, тоді як щомісячний чистий дохід вираховується на підставі бухгалтерських та інших первинних документів.

Враховуючи викладене, поняття отриманого середньомісячного річного доходу не є тотожним поняттю щомісячного чистого доходу отриманого позивачем у звітному періоді, як про це зазначає відповідач.

Вимогами Закону України «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що застосування середньомісячного показника не передбачено, оскільки платник може отримувати різний дохід у тому чи іншому місяці, відповідно платнику податків надано право визначати розмір такого доходу самостійно.

В свою чергу, податковий орган може виявити розбіжність лише на підставі первинних документів, а не шляхом розподілу математичним шляхом сукупного річного оподатковуваного доходу на дванадцять місяців.

Натомість в порушення вимог ч. 2,3 ст. 9 Закону, відповідач, самостійно здійснивши обчислення суми єдиного внеску платника, не перевірив при цьому жодних бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд першої інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, прийнято законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.


http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/43625914

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/377/15-a 10 квітня 2015 р.


В ході перевірки встановлено, що позивач протягом періоду, що перевірявся, здійснював оптово-роздрібну торгівлю автомобільними шинами та дисками перебуваючи на загальній системі оподаткування обліку та звітності. Книга обліку доходів та витрат (зареєстрована в Тернопільській ОДПІ за №21/2012 від 10.02.2012), за даними перевірки є документом, на підставі якого обліковуються суми, на які нараховується єдиний внесок, при цьому порушень у веденні книги обліку доходів та витрат перевіркою не встановлено. СПД-ФО ОСОБА_4 нарахування єдиного внеску здійснювалося у розмірі 34,7 % чистого оподатковуваного доходу.

Перевіркою достовірності відображення у звітності сум доходу, отриманого від здійснення підприємницької діяльності, на який нараховується єдиний внесок встановлено, що платником занижено базу нарахування єдиного внеску за 2013 рік на 164552 грн., чим порушено вимоги абзацу першого підпункту 2 пункту 1 статті 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Перевіркою, на підставі даних книги обліку доходів та витрат №21/2012 від 10.02.2012, встановлено факт отримання доходів платником податків протягом січня - грудня 2013 року. При цьому, дані які вказані в додатку 5 до розділу III Декларації про майновий стан та доходи за 2013 рік в частині визначеної загальної суми оподатковуваного доходу збігаються з даними, зазначеними в звітності з єдиного внеску (таблиця 1 додатку 5 до Звіту) і становлять 294081 грн. Враховуючи факт отримання доходів протягом січня - грудня 2013 року, перевіркою зроблено розрахунок сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за 12 місяців на основі середньомісячної суми доходу на який нараховується єдиний соціальний внесок, і який, за даними перевірки, склав 24506,75 грн., що також збігається і з даними додатку 5 до розділу III податкової декларації про майновий стан і доходи СПД-ФО ОСОБА_4 за 2013 рік.

Таким чином податковий орган дійшов висновку, що враховуючи заниження бази нарахування, позивач допустив заниження нарахованої суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за 2013 рік на 57099,55 грн., з урахуванням максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.
*********************
На підставі ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» було видано:

- постанову правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 № 22-2, якою затверджено Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (дана постанова діяла до 03.12.2013) (далі - Порядок № 22-2);

- наказ Міністерства доходів та зборів від 09.09.2013 № 454 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, зареєстрованого в Міністерстві Юстиції України від 20.09.2013 № 1628/24160 (далі - Порядок № 454).

Пунктом 3.2 даних Порядків передбачено, що фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до органів Пенсійного фонду звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік. Звіт подається за формою згідно з додатком 5 до цього Порядку.

Таким чином, сума доходу, з якої розраховується єдиний внесок в графі «усього» таблиці 1 Додатка № 5 до Порядку № 454 та Порядку № 22-2 має відповідати чистому доходу, заявленому в податковій декларації, яка подається фізичною особою-підприємцем до органів доходів і зборів за результатами календарного року.

Як слідує з Акту перевірки позивач вірно вказав суму чистого доходу як у декларації, так і в таблиці 1 Додатка № 5 до Порядку № 454, а саме 294081,00 грн. (а.с. 4, 13).

Судом встановлено, що заниження бази нарахування єдиного внеску за 2013 рік на 164552 грн. виникло в результаті невірного, на думку відповідача, заповнення позивачем графи 2 таблиці 1 Додатка № 5 до Порядку № 454.

В судовому засіданні представники відповідача пояснили, що у графі 2 таблиці 1 додатка 5 до Звіту з єдиного внеску сума чистого доходу (прибутку), в рядках календарних місяців зазначається як середньомісячний річний оподат ковуваний дохід, який визначається шляхом ділення річного чистого доходу (прибутку) на кількість календарних місяців, протягом яких він отриманий, що підтверджується Листом ДФС України від 16 жовтня 2014 року № 7559/7/99- 99- 17- 03- 01- 17.

Таким чином, на думку представників відповідача, єдиний соціальний внесок по кожному місяцю вираховується із величини середньомісячного доходу. Такий висновок, зокрема, податковим органом зроблено у зв'язку з тим, що у в додатку 5 розділу ІІІ податкової декларації вказується розмір середньомісячного річного оподатковуваного доходу, який розраховується як отриманий загальний річний оподатковуваний дохід, зменшений на суму документально підтверджених річних витрат та поділений на кількість календарних місяців, протягом яких отримано дохід (прибуток) (п.177.2 ст. 177 ПК України).
**************
Суд бере до уваги пояснення представника позивача про сезонність збільшення та зменшення об'єму продажу автомобільних шин у весняний та осінній періоди, що впливає на величину доходу в розрізі місяців, та те, що доходи позивача належним чином відображені у Книзі доходів і витрат та декларації, що підтверджується Актом перевірки.

Крім того, стаття 1 Податкового кодексу України визначає сферу дії Податкового кодексу Украї ни, а саме Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів. Так, у статтях 8, 9, 10 Податкового кодексу України міститься вичерпний перелік податків і зборів, що справляються в Україні, і в цьому переліку немає єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до ст. 8 Закону № 2464 єдиний внесок не входить до системи оподаткування, порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування ПК України, та прийнятими відповідно до них нормативно- правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Таким чином сфера дії Податкового кодексу України, крім адміністрування, не поширюється на єдиний внесок.

Суд звертає увагу, що жодних нормативно-правових актів щодо визначення середньомісячного доходу при визначенні величини єдиного внеску, зокрема зазначення середньомісячного доходу у графі 2 таблиці 1 та 3 додатка 5 до Звіту та, відповідно, визначення суми єдиного внеску із середньомісячної величини доходу у Звіті центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику не приймалося.

Суд також зауважує, що п. 177.2 ст. 177 ПК України визначено поняття об'єкта оподаткування фізичної особи-підприємця і цією нормою жодним чином не встановлено порядок визначення величини єдиного соціального внеску, в тому числі і його середньомісячне значення, та, відповідно, його відображення у графі 2 таблиці 1 додатка 5 до Звіту.

Тому обґрунтування представниками відповідача заниження позивачем єдиного соціального внеску положеннями п. 177.2 ст. 177 ПК України є безпідставними.
******************
Суми чистого доходу за відповідний місяць повинні відповідати сумам чистого доходу, зазначеному у Книзі обліку доходів та витрат платника.

У графі 3 таблиці 1 додатка 5 "Сума доходу, на яку нараховується єдиний внесок, з урахуванням максимальної величини" відображається дохід, зазначений у графі 2, але в межах максимальної величини, на яку нараховується єдиний внесок.

При цьому, слід зазначити, що у графі 3 таблиці 1 додатка 5 зазначені особи самостійно визначають суму доходу у розрізі кожного місяця відповідного звітного року.

Таким чином, у графі 2 таблиці 1 додатка 5 до Звіту слід відображати суми чистого доходу у розрізі місяців звітного року відповідно до даних, що підтверджуються первинними документами та відображені у Книзі обліку доходів та витрат платника.

Судом встановлено, що поданий звіт з єдиного внеску за 2013 рік заповнений з урахуванням вказаних вище вимог, отже відповідає приписам Закону № 2464.

Таким чином, на спростування позиції відповідача щодо правомірності дій Тернопільської ОДПІ щодо застосування для розрахунку недоїмки п. « 2» ч. 1 ст. 7 та п. 8 ст. 9 Закону № 2464, суд наголошує на тому, що встановлений механізм визначення суми доходу, на яку нараховується єдиний внесок передбачав, що фізична особа-підприємець самостійно визначає таку суму доходу кожного місяця. При цьому загальна сума річного доходу, визначена у податковій звітності, повинна співпадати із загальними річними показниками Книги обліку доходів і витрат.

У даному випадку, загальна сума річного доходу, визначена у податковій звітності співпадає з загальними річними показниками Книги обліку доходів і витрат, податковим органом жодних зауважень щодо встановленої обставини не висловлено.

Крім того, суд бере до уваги положення пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 ПК України згідно із яким податкове законодавство ґрунтується на принципі презумпції правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма Закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі Закону, або якщо норми різних Законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Отже, позивачем правильно з дотриманням всіх вимог чинного законодавства сформовано зобов'язання із єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

За встановлених обставин, позовна вимога про визнання протиправною та скасування вимоги Тернопільської ОДПІ про сплату боргу (недоїмки) № Ф 0086461701 від 26.11.2014 р. підлягає задоволенню.


П.С. якщо не помиляюсь, то тут на форумі десь була більш обширна тема, де це питання обговорювалось. Якщо хтось пам'ятає, то прошу скинути туди посилання на ці рішення.
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям

За это сообщение автора Marlboro поблагодарили: 3
minibuh, vikakool, VOA
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4846
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 324 раз.
Поблагодарили: 1244 раз.

UNREAD_POST VOA » 07 май 2015, 14:31

Большое спасибо, Слава. Та самая тема по расчёту ЕСВ у общесистемщика Уплата ЕСВ предпринимателем на общей системе
Отрадно, что суд подтвердил мой совет (спустя 2 года 8-) ):
Среднемесячный в деке есть только для того, чтобю хоть как-то пояснить не/применение ставок 15 или 17%. В додатке 5 по ЕСВ вообще нет такого понятия как "среднемесячный доход". Вот и не переносите его из НКУ в ЕСВ.

Подробнее: Уплата ЕСВ предпринимателем на общей системе
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5376
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1850 раз.
Поблагодарили: 2100 раз.

UNREAD_POST moretka » 24 июл 2015, 12:50

Будь-ласка, потрібна порада.

спрощенець 3-я група здає в оренду нежитлове приміщення.

у другому кварталі (26 травня) підписаний договір оренди, але орендар за сімейними обставинами так і не скористався приміщенням: НЕ БУЛО ні орендної плати , ні підписаного Акта наданих послуг оренди.. доходу в орендодавця НЕ було. ЄСВ 34,7% таким чином Орендодавець не нарахував і не сплатив.
Але!!!

Податкова ЄСВ нарахувала і штрафи, і пеню за неуплату також, пояснюючи тим, що не потрібно було платити єдиний податок.

в травні фоп дійсно проплатив авансом приблизну суму єдиного податку наперед.

Чи є посилання на норми Закону? Потрібна Ваша думка. Дякую
Думаю, не ошибусь, если промолчу.
Аватар пользователя
moretka
 
Сообщений: 88
Зарегистрирован: 10 янв 2011, 13:51
Благодарил (а): 8 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST lutishka » 24 июл 2015, 13:02

moretka писал(а):Будь-ласка, потрібна порада.

спрощенець 3-я група здає в оренду нежитлове приміщення.

у другому кварталі (26 травня) підписаний договір оренди, але орендар за сімейними обставинами так і не скористався приміщенням: НЕ БУЛО ні орендної плати , ні підписаного Акта наданих послуг оренди.. доходу в орендодавця НЕ було. ЄСВ 34,7% таким чином Орендодавець не нарахував і не сплатив.
Але!!!

Податкова ЄСВ нарахувала і штрафи, і пеню за неуплату також, пояснюючи тим, що не потрібно було платити єдиний податок.

в травні фоп дійсно проплатив авансом приблизну суму єдиного податку наперед.

Чи є посилання на норми Закону? Потрібна Ваша думка. Дякую

Закон о ЕСВ http://www.profiwins.com.ua/legislation/laws/916.html:
Раздел III. ПОРЯДОК НАЧИСЛЕНИЯ, ИСЧИСЛЕНИЯ И УПЛАТЫ ЕДИНОГО ВЗНОСА. РАЗМЕР ЕДИНОГО ВЗНОСА

Статья 7. База начисления единого взноса
1. Единый взнос начисляется:
...3) для плательщиков, отмеченных в пункте 4 части первой статьи 4 данного Закона, избравших упрощенную систему налогообложения - на суммы, которые определяются такими плательщиками самостоятельно для себя, но не больше максимальной величины базы начисления единого взноса, установленной данным Законом. При этом сумма единого взноса не может быть меньше размера минимального страхового взноса;


Вот еще ЗИР категория 301.04.02
Питання
Який термін сплати ЄВ ФОП ЄП без використання найманої праці?
Відповідь
Коротка:
Фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування без використання найманої праці, сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок та не можуть бути менше мінімального страхового внеску на місяць, незалежно від отримання доходу (прибутку).
Повна:
Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є ФОП, в тому числі ФОП ЄП.
Платники ЄВ, зазначені у п. 4 частини першої ст. 4 Закону № 2464, зокрема ФОП ЄП, зобов’язані сплачувати ЄВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єЄВ (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).
Згідно п.п. 2 п. 6 розд. ІV Інструкції про порядок нарахування та сплати платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року № 449 (далі – Інструкція № 449) платники ЄВ, визначені п.п. 3 п. 1 розд. ІІ Інструкції № 449 (ФОП ЄП), можуть сплачувати ЄВ у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми ЄВ, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ.
Зазначена категорія платників самостійно обчислює для себе суму ЄВ, яка не може бути менше мінімального страхового внеску на місяць, незалежно від отримання доходу (прибутку) (п.п. 1 п. 6 розд. ІV Інструкції № 449).
Аватар пользователя
lutishka
 
Сообщений: 2365
Зарегистрирован: 24 ноя 2012, 11:47
Благодарил (а): 1018 раз.
Поблагодарили: 1083 раз.


  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НАЛОГ С ДОХОДОВ, ЕДИНЫЙ СОЦИАЛЬНЫЙ ВЗНОС

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, hela, Irina_Romanova